Aktuální projekty
VÝMĚNNÝ POBYT PRAHA - HERNE 2023
Tradice znovu obnovena!
Po 3 letech ovlivněných epidemií covidu obnovujeme spolupráci s naší partnerskou školou z německého města Herna a těšíme se na výměnný zájezd 15ti českých a 15ti německých žáků. Od 27. do 31. 3. 2023 budeme hostit německé žáky v doprovodu jejich 3 učitelů v Praze. České i německé žáky čeká bohatý program nejen na naší škole, ale také v Praze a na výletě v Terezíně.
Akce se koná s finanční podporou Česko-německého fondu budoucnosti.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1 INOVACE VE VZDĚLÁNÍ V KONTEXTU DIGITALIZACE
Cílem investice je zpřístupnění mobilních digitálních technologií pro znevýhodněné žáky pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci jejich digitálnímu vyloučení, tzv. digitální propasti. Dotaci je škola oprávněna použít za účelem pořízení mobilních digitálních technologií, které bude dle potřeby a vlastního uvážení zapůjčovat žákům s cílem, aby žáci měli k dispozici mobilní digitální zařízení pro běžnou výuku a výuku distančním způsobem.
Financováno Evropskou unií – Next Generation EU
DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
Název programu: Doučování žáků škol - Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Cílem aktivity je podpořit žáky se slabším socioekonomickým zázemím a žáky ohrožených školním neúspěchem v důsledku nemožnosti realizovat prezenční výuku ve školách. Ke snížení studijních výsledků došlo zejména u žáků, kteří se distančních forem výuky účastnili částečně nebo vůbec, a to v přímé souvislosti s nevyhovujícím domácím zázemím a nízkou motivací. Tento stav vede k dalšímu prohlubování nerovností mezi žáky, ale i školami. Doučování bude mít kromě složky vedoucí k doplnění znalostí a dovedností také významný socializační efekt. Nejedná se o dlouhodobé kontinuální doučování, ale o cílené intenzivní doučování žáků vedoucí k rozvoji jejich znalostí a dovedností v určeném období po návratu k prezenční výuce.
Aktivita je určena základním a středním školám a školským zařízením. Souhrnné náklady za celé období realizace (2022-2023) činí 1 mld. Kč, které budou školám poskytnuty prostřednictvím nového institutu školského zákona, tzv. Ad hoc normativu nebo prostřednictvím výzvy.
Financováno Evropskou unií – Next Generation EU
TIME TO HELP!
Registrační číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA229-078262
Termín realizace projektu: 1. 9. 2020 - 31. 8. 2022 (prodlouženo do 31. 8. 2023)
Projekt je realizován v rámci programu Erasmus+, Klíčová Akce 2: Partnerství škol. Projekt je mezinárodní a účastní se jej pět středních škol z pěti států – Itálie, Lotyšska, Kypru, Rakouska a České republiky.
Cíle projektu:
- na mezinárodní úrovni diskutovat problematiku životního prostředí a zdravého životního stylu
- vymezit základní problémy, které se týkají prostředí, v němž se žáci pohybují
- navrhovat řešení identifikovaných problémů
- komunikovat s lokálními úředníky
- měřit a analyzovat produkci odpadů ve školách
- navrhovat další způsoby recyklace použitých materiálů či použitého zboží
- zkušenosti a postřehy sdílet se žáky a učiteli partnerských škol
- posílit schopnost komunikovat v anglickém jazyce
- spoluorganizovat mezinárodní soutěž v ploggingu (běh, při němž se sbírá odpad)
- posílit kontakt s komunitou, která se školou souvisí
- do projektových aktivit zapojit seniory
Projekt je financován Evropskou unií v rámci programu Erasmus+.
Předchozí projekty spolufinancované Evropskou unií
Osobnostně profesní rozvoj pedagogů v ČAO Resslova 8 v letech 2020-2021
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_066/0016615
Termín realizace projektu: 1.1.2020 - 31.12.2021
Projekt je realizován v souladu s výzvou č. 02_18_066 Šablony pro SŠ a VOŠ II Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které si škola určila jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směrování. Jde o oblast osobnostně sociálního a profesního rozvoje pedagogů a o oblast podpory žáků ohrožených školním neúspěchem. V rámci osobnostně sociálního a profesního rozvoje pedagogů se jedná konkrétně o:
- vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP)
- kariérní poradenství
- stáže pedagogů u zaměstnavatelů
- tandemová výuka na SŠ
- zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ
- CLIL ve výuce na SŠ
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Výzvy ve vzdělávání v digitálním věku
Název projektu (angl. orig.): Critical Original Response to Education (akronym: CORE)
Registrační číslo projektu: 2018-1-TR01-KA229-059210_3
Termín realizace projektu: 1. 9. 2018 - 31. 8. 2020 (prodlouženo do 31. 8. 2021)
Projekt je realizován v rámci programu Erasmus+, Klíčová Akce 2: Partnerství škol. Projekt je mezinárodní a účastní se jej pět středních škol ze čtyř států – Turecka, Portugalska, Polska a České republiky.
Cíle projektu:
- rozvíjet digitální dovednosti jak žáků, tak učitelů
- efektivně využívat digitální technologie ve výuce
- vytvářet a využívat digitální materiály
- zapojením digitálních technologií do výuky čelit digitální negramotnosti
- budovat povědomí žáků o významu technologií, technických oborů a exaktních věd, zlepšovat vztah žáků k těmto oblastem, popřípadě zvyšovat zájem žáků o technická a vědecká povolání
- připravovat žáky na požadavky trhu, mezi které patří právě digitální dovednosti
- zlepšovat jazykové dovednosti
- podporovat kritické myšlení žáků a jejich kreativitu, podporovat schopnost žáků spolupracovat
- vést žáky k významu sebevzdělávání a vlastní iniciativy
- podporovat postoje, jako je tolerance, respekt k odlišnosti a interkulturní porozumění, které jsou potřebné v současném globalizovaném světě
- sdílet s učiteli příklady dobré praxe a efektivní výukové metody
- podporovat evropské občanství
- podporovat mezinárodní partnerství mezi studenty a učiteli
Projekt je financován Evropskou unií v rámci programu Erasmus+.
Role vzdělávání v ochraně dětí a žen ohrožených konfliktem
Název projektu (angl. orig.): The Role of Education in Protecting Children and Women in Conflict (akronym: REMEDY)
Registrační číslo projektu: 2018-1-CZ01-KA229-048017_1
Termín realizace projektu: 1. 9. 2018 - 31. 8. 2020 (prodlouženo do 31. 8. 2021)
Projekt je realizován v rámci programu Erasmus+, Klíčová Akce 2: Partnerství škol. Projekt je mezinárodní a účastní se jej šest středních škol z pěti států – Itálie, Polska, Turecka, Rumunska a České republiky.
Cíle projektu:
- posilovat u žáků aktivní občanství a morální hodnoty
- sdílet zkušenosti mezi pedagogy
- posílit schopnost komunikovat v anglickém jazyce
- nahlédnout na současné mezinárodní krize z politického, sociologického a psychologického hlediska
- zhodnotit dopad válek a konfliktů (minulých i současných) na situaci žen a dětí v postižených regionech
- získat přehled o aktuálních formách pomoci evropských zemí v konfliktních regionech
- porovnat roli žen a dětí v minulosti a současnosti
- studovat psychologické vazby mezi dítětem a matkou a dopady života bez matky
Projekt je financován Evropskou unií v rámci programu Erasmus+.
Osobnostně profesní rozvoj pedagogů v ČAO Resslova 8 v letech 2017-2019
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_042/0006817
Termín realizace projektu: 1.9.2017 - 31.8.2019
Projekt byl realizován v souladu s výzvou č. 02_16_042 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro SŠ a VOŠ I Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Cílem projektu byl rozvoj v oblastech, které si škola určila jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směrování. Šlo o oblast osobnostně sociálního a profesního rozvoje pedagogů a o oblast podpory žáků ohrožených školním neúspěchem. V rámci osobnostně sociálního a profesního rozvoje pedagogů se jednalo konkrétně o:
- vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP)
- vzdělávání pedagogického sboru zaměřené na inkluzi
- sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv
- stáže pedagogů u zaměstnavatelů
- tandemová výuka na SŠ
- zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ
- CLIL ve výuce na SŠ
- vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Evropských strukturálních a investičních fondů.
Bez kyberšikany; vzdělávání pro větší kybernetickou bezpečnost na školách
Název projektu (angl. orig.): Minus Cyberbullying; Cybersecurity Education for More Safety in Schools
Registrační číslo projektu: 2017-1-UK01-KA219-036495_7
Termín realizace projektu: 1.9.2017 - 31.8.2019
Projekt byl realizován v rámci programu Erasmus+, Klíčová Akce 2: Strategická partnerství pouze mezi školami. Projekt byl mezinárodní a účastnili se jej střední školy ze šesti států - Velké Británie, Rumunska, Španělska, Itálie, České republiky a Turecka.
Cíle projektu:
- tvorba materiálu k zařazení tematiky prevence šikany do aktivit školy a navazující školení učitelů a dalších zaměstnanců
- vybudování školního klimatu v duchu vzájemné akceptace, tolerance a respektu za účelem posílení pozitivních vztahů a vzájemného přijetí
- zřízení školní komise nebo pracovní skupiny pro plánování, realizaci a vyhodnocení programu prevence šikany
- rozvoj a realizace praktických inovačních aktivit, které mohou přispět k posílení pozitivního a bezpečného školního prostředí pro všechny žáky středních škol
- zvyšování povědomí mládeže o rizicích on-line aktivit, odpovědném využívání internetu a kybernetické bezpečnosti
- šíření vytvořených zásad ochrany před kyberšikanou napříč Evropou
Projekt byl financován Evropskou unií v rámci programu Erasmus+.